KTO BAŞKANI GÜLSOY, ''GEÇİME ODAKLANMALIYIZ”

KayseriTicaret Odası (KTO) Ocak ayı olağan meclis toplantısı yapıldı. Toplantıda konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Gülsoy, erken seçim, ekonomi ve turizm konusunda değerlendirmelerde bulundu. Gülsoy, “Seçimden önce geçime odaklanmalıyız. Bunun için adalet reformu başta olmak üzere perakende yasası, iş kanununda çalışma barışını sağlayacak yasaların bir an önce çıkarılması gerekiyor” dedi.

Faizlerin düşmesinin yatırımları artırmak adına tek başına yeterli olmayacağını dile getiren Gülsoy, iş dünyasının farklı alanlarda da reform beklediğini dile getirdi. Özellikle özel bankaların 2018 Ağustos’un da yüksek faizle verdikleri kredilerin yeniden yapılandırması için adım atılması gerektiğini söyleyen Güsoy, “Özel Bankaların kamu bankalarını takip ettiğini görüyoruz. Ama yeterli bulmuyoruz. Özel Bankaların bu konuda kendilerine yakışanı yapmaları gerektiğine inanıyoruz. Faizleri düşürür, güven ve istikrarın zeminini oluşturursak, sadece bankalardaki 200 milyar dolar üzerindeki döviz mevduat hesabı değil, yastık altındaki birikimlerde yatırıma yönelecektir” dedi. Erken seçime yönelik değerlendirmelerde de bulunan Gülsoy, “TBMM’nin seçimi değil, bu ülkenin ihtiyacı olan temel kanunları bir an önce çıkartmaya odaklanması gerekir. Hepimizin seçimden önce geçime odaklanması gerekiyor. Bunun için adalet reformu başta olmak üzere perakende yasası, iş kanununda çalışma barışını sağlayacak yasaların bir an önce çıkarılması gerekiyor” dedi.

“2019 yılında 2 milyar 500 milyon dolar civarında ihracat yaptık”

Kayseri'nin ihracat rakamları ve kentin yerel  beklentileri hakkında açıklamada bulunan Gülsoy, “Kayseri olarak 2019 yılında 2 milyar 500 milyon dolar civarında ihracat hedefini tutturduk. Yüzde 50 oranında dış ticaret fazlası veren bir şehiriz. Yaklaşık 170 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracatımızın ilk sırasında mobilya var. Toplam ihracatın neredeyse yüzde 20’sini mobilya oluşturuyor. Kayseri'nin gerekli alt yapı eksikleri giderildiği takdirde 3 milyar dolarlık ihracat hedefini yakalayacağına canı gönülden inanıyoruz. Böylece, 2023’de 5 milyar dolarlık hedefe doğru emin adımlarla ilerlediğimizi herkese gösteririz. Yüksek hızlı tren hattımızdan, havaalanının genişlemesine, otoban bağlantımızdan, lojistik köye kadar bu şehir halkının ne kadar haklı talebi varsa yılmadan, usanmadan her vesile ile bunu dillendirmeye ve çalışmaları takibe devam edeceğiz. Bizimde iş dünyası olarak başta, ulusal ve uluslararası arenada rekabet edebilmemiz için mutlaka yeni pazarlar bulmamız lazım. Ürünlerimizi çeşitlendirmemiz, nitelikli ve stratejik ürünlere doğru yönelmemiz gerekir” diye konuştu.

“Yabancı turist sayısının 30 bine ulaşmasını bekliyoruz”

Kayseri'nin turizme yönelik çalışmaları gelirleri hakkında da bilgiler veren Gülsoy, “Nevşehir’e geçen yıl gelen turist sayısı 3 milyon 850 bini buldu. Bu turistlerin neredeyse yarıya yakını Kayseri havaalanını kullanıyor ama biz o turistlerin yüzde onunu dahi şehrimize getiremiyoruz. Turizmde öncelikli hedefimiz bu olmalı. Kayseri, tarihi ve doğal güzelliklerinin yanı sıra mutfak kültürüyle de turizmden mutlaka payı almalıdır. Kayseri Ticaret Odası olarak bu konuda üzerimize düşeni yapıyoruz, yapma hazırız. İçinde bulunduğumuz bu kış aylarında şehirde ve Erciyes dağındaki otellerimizde doluluk oranı çok yüksek. Turizm gerçeğini görmezden gelemeyiz. Sadece bu hafta sonu Erciyes’e 100 bin üzerinde vatandaşımız kayak için gitmiş, otellerde yer yok. Tabi bu yoğunluk sömestr tatili için böyle, tatil sonrasında da Nisan ortasına kadar dağdaki ve şehirlerdeki otellerde doluluk oranı yüzde 85 seviyesinde bekleniyor. Geçen yıl da bu oran böyleydi. Erciyes AŞ. yetkililerinden aldığımız bilgiye göre Erciyes’e şu ana kadar 10 bin yabancı turist gelmiş. Geçen yıl 3 ülkeden çarter (çartır) seferleriyle 22 bin turist gelmişti. Bu yıl ülke sayısı 4’e çıktı. Yabancı turist sayısının 30 bine ulaşmasını bekliyoruz” ifadelerni kullandı.